Güzel Şeyler Bizim Tarafta

KREK tiyatronun güzel oyunudur.
Oyunla ilgili bir kaç noktaya değinmek istiyorum:
1- berkun oya oyunun kilit noktası olarak bir fotoğraf makinası kullanmış. bu makinaya hem hırsız hem de evi soyulan aile aşırı önem veriyor.
kız hırsızın alamadığı makinayı sevgilisinden ayrılmadan önce çalıp çantasına atıyor. yani bir nevi hırsız oluyor. ya da saklıyor ya da makina için adama yalan söylüyor neyse ne. ama bu hareket oyunun kilit noktası oluyor.
2- bartu bir ara cebinden arkadaşını arıyor ve cep telefonu i-phone... yani herhangi bir fotoğraf makinası kadar iyi fotoğraf çekebilen bir makina.
işte burada film kopuyor oyun inandırıcılıktan uzaklaşıyor. herkes bir fotoğraf makinası peşinde... küçük digital bir makina. ama ellerinde i-phone var...
3- güzel şeyler bizim tarafta diyen kız daha gerçek mi acaba? o kız aliyle kaçmasının nedenini korkuya bağlıyor. aşk da var belki ama korktum da kaçtım diyor.
yani kızı motive eden en güçlü duygu korku. ortada büyük bir aşk var mı ? o da sorgulanır. gerçek olan tek şey töre ve ölüm.
Buradan sonra "spoiler" içerir.
ancak berkun oya çok zor bir konuya girmiş. çok hassas çok zor. cahilin (cahil burada okumamış ve kültürel anlamda eğitimsiz manasındadır. aşağılama değil) aşkı olur mu? olursa daha gerçek mi olur? gibi bir soruya eğilmiş. ama eğilirken öbür taraftan yani Bartunun (şehirli, okumuş) yaşadığı evden bakmış. yani modernin gözüyle diğer tarafı kendi gördüğü gibi yorumlamış.
Eleştirirken de moderni sert bir şekilde eleştirmiş. Sonuç bizim taraf yalan, diğer taraf gerçek olarak yansımış sahneden. elbette durum öyle değil. sosyolojik açıdan bunun tersi çok rahat savunulur. ama bir kere de böyle bakalım bu çok özel bir durum olabilir genellemeyelim diye izlersek o zaman daha mantıklı bir çerçeveye oturur oyun.
son söz : öyle ya da böyle berkun oya ne yaparsa gidip bakmak gereklidir.
Yorumlar
Yorum Gönder